Više o knjizi;
Poznata i vrlo čitana autorica za djecu i mlade u ovoj je priči prožela svoj posao knjižničarke s trendovima da se sve ubrza, skrati, prepiše, prepriča…
U slikovnici „150 medvjeda i jedna priča“ ona tako na zanimljiv način priča o odnosu djece i starijih i odnos djece prema čitanju kao šire gledajući, odgoj, te na čitanje koji je bitan dio odrastanja.
Koliko puta smo doživjeli da zapravo sami roditelji „požuruju“ dijete kako bi uhvatili samo informaciju iz literature i lektire, ne razmišljajući o tome kako je čitanje proces, uživanje, oplemenjivanje?
Kroz priču koja će najmlađima biti zanimljiva, Melita Rundek iz prve ruke knjižničarski i čitalački, te književno daje nevidljive ali snažne naputke u kojem bi se smislu to valjalo promijeniti, te nenametljivo daje „upute“ kako je čitati iskustvo koje ne bi nijedno mlado biće trebalo propustiti, bez obzira je li riječ o obaveznoj literaturi koja se „mora“ pročitati za školu ili je slobodan izbor. Dapače, djelom „150 medvjeda i jedna priča“ djeca će biti potaknuta na misao (i djelo) kako je literatura u srži slobodan izbor u najširem smislu riječi.
Više o knjizi;
U Gavranovoj priči glavnu ulogu ima dječak Karlo koji je ostao bez mame i dječak Morčić koji sam živi na otoku i kojemu su umrla oba roditelja. Kako se Karlov tata pomorac ne želi odvajati od svoga sina, vodi ga sa sobom.
Amblem omiljenosti u svim društvenim slojevima pretvara se u nerazdruživu ljubav dvojice dječaka, Morčića i Karla. Lucidnom tematskom intervencijom Gavran suvenir i simbol Međunarodnoga riječkog karnevala, povijesnu tradiciju i zlatarsku rukotvorinu pretvara u figuru dobroga agensa ili aktera dobrote, dječaka u u toploj priči koja u dalekim naznakama odrasle čitatelje može podsjetiti na legendno-legendarno podrijetlo iz 16. stoljeća, prostor Grobničkoga polja, Turaka koji su prijetili udarom na Rijeku, plemenitoga Zrinskoga koji je napadom s Gradine kraj Jelenja na Rijeku uputio strjelicu što je pogodila turskoga pašu u sljepoočnicu i zbog čega se vojska razbježala. Daleka molba Riječana da kamenje s neba pobije Turke pa su na polju ostali samo turbani u suvremenoj Rijeci na prepletima svjetova pretvara se u tolerantni dijalog sa svim kulturama, a morčić-naušnica postaje simbol poštovanja, tolerancije i humanosti. U Gavranovu literarno interpretacijskom okretu molba maloga Karla da njegov prijatelj Morčić s dalekog mediteranskog otoka pođe s njima u Rijeku, u Karlova oca nailazi na neodobravanje. Ta se legenda isprepleće s onom s Pelješca prema kojoj je talijanska kontesa imala crnu sluškinju kojoj je darovala slobodu, a zauzvrat je dala napraviti naušnice s njezinim likom. U drugom Gavranovu obratu mali Morčić spašava Kapetana, Karlova oca i posadu od udara gusara na njihovu brodu pa za nagradu postaje Karlovim bratom. U Gavranovu trećem obratu u Morčiću Venecija se konkretizira u životu na brodu, a njezina opsjednutost Orijentom u malom-velikom prijatelju, pa se alegorizira ne samo simbol otvorene Rijeke nego i cijeloga svijeta otvorena srca, plemenitosti, poduzetništva, temperamenta, vedra uma i zdrava tijela. Interkulturni spoj crnoga Morčića i bijeloga Karla, pomislive, isto tako duhovite, hiperbolične poveznice s Karlom Velikim, u Gavranovoj je priči za djecu spojen i s fabulativnim spletom Kolarove proze Na leđima delfina i s gusarskim pustolovnim romanima i pričama te popularnim avanturističkim filmovima.
Kao što trojanski konj u povijest uvlači sukob, ali i spoj kulturâ Grka i Trojanaca, tako i mali slijepi putnik na brodu spašava odrasle pa dobro, nakon niza zapleta, raspleta i dječje poduzimljivosti, pobjeđuje zlo: kapetansko-časnička ekipa spažena je od zlih gusara, prijatelj postaju braća i dobivaju zajedničkoga oca, Kapetana broda. Navodni sukob zločestih i dobrih, mora i kopna, otoka i putovanja pretvara se u igru a-crnih i a-bijelih, puštanja zmajeva i puštanja delfina i ljubav malih i velikih.
Više o knjizi;
Maštovita priča o veseloj, pomalo usamljenoj, ali neobičnoj djevojčici Anji koja je jednog ljetnog, sunčanog dana na ulici srela crnu ovcu. Podružile su se, klackale, pričale i pojele po sladoled. Anja se smijala dok je s crnom ovcom šetala ulicama. A onda je ovca pozdravila i nestala. Nestalo je i sunca, nebo se zamračilo i pustilo nekoliko kapi kiše. Anja je zamišljala kako je to crna ovca s neba pozdravlja. Bila je vesela jer se i sama osjećala nekako posebno, kao da je… kao da je i sama crna ovca. Priča je za djecu nižih razreda osnovne škole i predškolskog uzrasta, a prate je zanimljive i isto tako maštovite ilustracije.
Više o knjizi;
Slikovnica „Crvena jabučica“ prva je pobjednica natječaja „Piširiši“ Hrvatskog društva književnika za djecu i mlade. Tema prvog natječaja bila je posvojenje.
U ovoj slikovnici tema je iznijeta lucidno, toplo, ludistički, jednostavno, a opet iznenađujuće svježe, poput jabuke ubrane sa stabla. Izdvojena kao najbolja između šezdesetak pristiglih tekstova i tridesetak ilustracija, „Crvena jabučica“ posebna je i zbog suptilnog žanrovskog poigravanja.
U njoj ćemo naći i elemente fantastike, klasične napetice, melodrame, komedije, ali i bajke koja donosi kraj koji svi priželjkujemo.
Više o knjizi;
- Šarene čarape simbol su djece sa sindromom Down
- Maskota knjige/projekta je šarena čarapa
- Pri svakom susretu, autor djeci nudi šarenu čarapu punu papirića iz koje dijete izvlači temu o kojoj će se govoriti, te na kraju/zbirku priča dobiva knjigu „Čarapica pričalica“
Cilj knjige/projekta je uključiti rehabilitacijske centre, škole za djecu s intelektualnim poteškoćama, dječja sela, domove za djecu i slične ustanove diljem Hrvatske u program kreativnih radionica i susreta s književnicima i ilustratorima Hrvatskog društva književnika za djecu i mlade.
Ciljana skupina su maloljetna djeca, korisnici navedenih ustanova, ali i punoljetni članovi s intelektualnim poteškoćama ovisno o mogućnostima komunikacije.
Projekt/zbirka priča kao temelj susreta provodio bi se prema dogovoru članova Društva s ustanovom po izboru. Susret u trajanju od 45-60 min bio bi prilagođen prostornim uvjetima i sposobnostima djece.
Susret s književnikom obuhvatio bi kratko predstavljanje knjige/priče, čitanje ulomaka i razgovor s djecom. Ukoliko je riječ o mlađem uzrastu, pred kraj susreta može se organizirati likovna radionica ili igra vezana za priču. Zbirka priča sastoji se od pet priča od koje svaka pokriva jednu ciljnu skupinu na oknjižen i privlačan način.
Jelena Pervan, mlada autorica koja iza sebe već ima nekoliko uspješnica za djecu i mlade, napisala je izuzetnu zbirku priča koja i književno, ali i namjenski, za ovaj human i ljudski projekt zaslužuje čistu peticu.
Više o knjizi;
Slikovnica „Silvestar“ progovara o divnom susretu ljudskog bića i anđela, o prolaznosti, o starenju, o osmijehu koji nikad ne prolazi. Izvanredan tekst naše eminentne autorice dječjih priča i romana, prati se ilustracijama vrhunske hrvatske ilustratorice. U konačnici, pred Vama će biti autorska slikovnica kakvih je sve manje na našem tržištu.
Ovaj rukopis ima i kazališnog potencijala, jer uz prekrasnu priču na više razina i uvjerljivo simboličkoj, ima i blagu edukativnu razinu što je odlično s obzirom da je slikovnica namijenjena prvenstveno mlađoj djeci.
Melita Rundek jedna je od najplodnijih i najnagrađivanijih hrvatskih autorica za djecu i mlade.
Više o knjizi;
U ovoj slikovnici će te naći inovativne ilustracije i pjesmice koje se nadaju uglazbljivanju, te su takve dobrodošle za čitanje i najmanjoj djeci. Koncept slikovnice je da se može početi čitati sa obje strane, pa se možemo našaliti kako potiče mlade čitatelje i na laganu gimnastiku. S „obratne“ strane autor donosi „životinjski bonton“ koji zapravo funkcionira kao obični bonton, na kojeg malo pomalo zaboravljamo,.. Kao takva, slikovnica predstavlja novitet na sceni književnosti za djecu i mlade. Autor istražuje raznolike motive, od životinjskog svijeta do običaja, te ih pjesmom i slikom na zabavan način propituje ostavljajući najmlađim čitateljima da razmisle, no i da se vesele.
Davor Šunk je naš renomirani crtač stripova, te vrstan autor raznih vizualnih identiteta . Voditelj je raznih radionica stripa, dizajna, vizualnih komunikacija,.. Autor je nekoliko knjiga, te se pojavljuje u nekoliko djela kao ilustrator.